Magyarország nyitólapja
nyitólapomnak
kedvenceimhez
Az oldal ismertetése
A bevásárlás, de még egy ártatlannak tűnő shopingolás előtt sem ajánlatos édességet fogyasztanunk – fúj riadót egy aktuális tanulmány. A cukortartalmú élelmiszer fogyasztása után sokkal - Nőnap - nők napja magazin
részletek »

Cukormázzal más megvilágításba kerül a világ

Egy nap, amikor a férfiak virágot adnak a nőknek. A Nemzetközi Nőnap története, szokásai, cikkek, érdekességek ... Nőkről és nőknek szóló magazin friss hírekkel, csajos témákkal, női dolgokról, sztár, divat, stílus, trendek, szépségápolás, szerelem.
Nőnap - nők napja magazin
Itt vagy: Nőnap - nők napja magazin » Hír olvasása
Oszd meg másokkal
Cukormázzal más megvilágításba kerül a világ
Cukormázzal más megvilágításba kerül a világ
Édességek
A bevásárlás, de még egy ártatlannak tűnő shopingolás előtt sem ajánlatos édességet fogyasztanunk – fúj riadót egy aktuális tanulmány. A cukortartalmú élelmiszer fogyasztása után sokkal hajlamosabbak vagyunk a drága dolgok árának elfogadására és azzal együtt a termék megvásárlására, mint édesség nélkül.
Cukormázzal más megvilágításba kerül a világ - állítják a németországi Friedrichshafen városának kutatói. A Zeppelin Egyetem munkatársai egyik legutóbbi kísérletükben bebizonyították, hogy teljesen másként reagálunk a kereskedelemben kapható, átlagosnak mondható termékek árára, ha a mustra előtt cukrot fogyasztottunk.
Hirdetés

A megfigyelésben résztvevők egyik csoportja 80 gramm cukorral édesített vizet kapott, míg egy másik csapat placebot (vizet) fogyasztott, ám a harmadik társaság járt a legrosszabbul: ők az ég-világon semmit sem kaptak...

A résztvevőket mindezek után arra kérték, hogy különböző áruk (pl: virsli, wc-papír, sampon) árát értékeljék aszerint, hogy mennyire találják azokat drágának. A cukrot fogyasztó társaság tagjai feltűnően gyakrabban vélték úgy, hogy a termékekért nem kérnek sokat, mint a kontrollcsoportok résztvevői.

Érdekes módon a legfukarabbnak azok bizonyultak, akik semmit sem kaptak. A cukor és a magasabb árak könnyebben való elfogadása közötti összefüggést azzal magyarázzák a marketingkutatók, hogy az édes íz, a bevitt kalóriák és a szervezetben kiválasztott inzulin hatására agyunk jutalmazásért felelős központja aktivizálódik, s a boldogságérzés következtében kevésbé foglalkozunk a kedvezőtlen árral.

A marketinges szakemberek valamit már sejthettek ezzel a hatással kapcsolatban, ugyanis bizonyára nem véletlenül botlunk a nagyobb hipermarketekben lépten-nyomon egy-egy finomságot kínáló kóstoló standba...
Szólj hozzá a cikkhez
Címkék - kutatás, fogyasztók, cukor, édesség, egészség, nők
Nyomtatás
Oldalajánló
Vissza a hírekhez
Szólj hozzá
- 2013-04-30 11:06:23
Szólj hozzá a cikkhez

Új hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned oldalunkra.

Bejelentkezés
Regisztráció
Eddigi hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás a cikkhez
Tuti menü